Upsidedown...

Upsidedown...

tisdag 5 april 2011

Runt sjön.

Fåglarnas fantastiska värld. Gäss, Svanar, Hägrar, Änder och Sothöns. Jag går runt sjön.  Denna söndag går jag själv. Tänker att det vore skönt om du var med. Det goda samtalet. Din närvaro ger mej en skön känsla. Du ger mej inspiration. Isen smälter långsamt. Långsam vår. Långsam tid, utdragen process.
Jag springer och gömmer mej. Glöm mej. Döm mej inte. Jag gör bara det jag måste. Göra rätt.
Tvättstugan är bokad. Allt ska renas.
- Jag är hungrig och jag är kaffesugen. Tänker att oordning är vanligare än ordning.

Jag lyfter min hand och stryker dej över ryggen för att känna om vi här på riktigt.
- Sådan har jag aldrig sett dej förut. Du tätnar. Du darrar.
I mörkret blir rummet mer rum. - Men vad gör du här i mitt tak mitt i natten?
Jag skulle vilja prata med honom och fråga om han sett mina bilder. Om han sett vad jag drömt. Om han hört vad jag tänkt.

Jag står och pekar mot tågets andra ände. Dörrarna stängs. Det är 12 minuter till nästa tåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar