Upsidedown...

Upsidedown...

onsdag 23 mars 2011

Jag bor i Solna....

Har någon sett mig någon annanstans, tro?
Jag tror ingenting...jo, jag tror på drömmar. Jag tror att  vi kan uppleva våra drömmar bara vi tror på dom tillräckligt mycket. Om vi ser oss där framme i vår dröm eller skapar drömmen omkring oss så är det mycket lättare att nå dit.
Jag är här och någon annanstans. Vem ser mig?
Jag säljer blommor för dom är inte mina. De ska vara någon annans.
Jag skriver och jag målar.
Det är inget yrke. Jag har inget yrke. Men det är ett liv, ett bra liv.
Och jag är florist, tror jag.
Det kunde vara ett ännu bättre liv om min anställning var bra eller helt okej och om min lön vore den lön jag är värd att få.
Jag har arbetat två månader men det har jag inget papper på. Ska jag stanna eller gå?

Jag bor i Solna men längtar till skogen. Där kan jag inte bo för där får jag ingen lön.Men om jag säljer tavlor då spelar det ingen roll var jag bor (måste jag bli "stor"?)
Jag kan måla här och där, här där jag är!
Ett bra liv. Och jag är florist som säljer så bra blommor som jag bara kan.
Den drömmen är sann  - än så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar