Upsidedown...

Upsidedown...

tisdag 2 november 2010

Livet är ett ögonblick - detta ögonblick är just nu!

...det är det vi vet, ta vara på det! Tänk på det och
ha förståelse och kärlek till varandra.
Du är din hjärna och du är vad du tänker. Varje människas fingeravtryck är unikt men än mer unik är hur just din hjärna är utvecklad, invecklad. Tänk bra och tänk klart! Tänk om alla tänkte bara bra och positiva tankar samtidigt, vad bra världen skulle bli...
--Tycker du om musiken du hör klarar din hjärna högre decibel än om du inte gillar musiken.
Eftersom man inte har förmåga att minnas allt man ser så väljer din hjärna ut de saker du vill se. Smart!
Olika personer kan därför se olika saker fast de står på samma ställe.
Alla dina upplevelser lagras i din hjärna i form av minnen. Nya kopplingar bildas vartefter du upplever nya saker. Lev upp....uppochner...mer...
När du drömmer fortsätter dessa processer. Drömmar är exempel på upplevelser som du under sömnen uppfattar som äkta, tills du vaknar. Dina drömupplevelser kommer att ha påverkat din hjärna. Drömmer gör alla, alltid och jag har valt att koncentrera mej på mina dagdrömmar för att dom snabbare ska gå i uppfyllelse. Jag är en rastlös själ, jag har inte lust att vänta....
Mina drömmar blir mina bilder och sagor.
Jag låter färgen rinna och flöda fritt, vått i vått, hit o dit och när det torkar blir det en egen historia som jag formar med pensel, fingrar och palettkniv. Flera små bilder kan bli en stor bild eller en stor bild kan bli flera små bilder, kan bli ett collage av bilder och berättelser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar